Пропозиції дозволити стягувати з авіапасажирів плату за провезення ручної поклажі було схвалено міністрами транспорту ЄС у четвер у рамках більш масштабних реформ прав авіапасажирів ЄС, незважаючи на опір Німеччини, Португалії, Словенії та Іспанії.
Як повідомляє Euronews, ця пропозиція приведе до створення нового безкоштовного предмета ручної поклажі, який можна буде покласти під сидіння, тоді як за інші сумки ручної поклажі доведеться платити.
Що ще є в нових правилах
Узгоджені пропозиції означають, що авіакомпанії мають за першої нагоди перенаправляти пасажирів, у тому числі через інших перевізників або види транспорту, коли це доцільно.
Якщо протягом трьох годин не буде запропоновано зміну маршруту, пасажири можуть забронювати поїздку самостійно та вимагати відшкодування у розмірі до 400% від первісної вартості квитка.
Затримки більш ніж на чотири години на коротких рейсах та рейсах усередині ЄС (на відстань менше 3500 км) спричинять виплату компенсації у розмірі 300 євро.
За дальні рейси (понад 3500 км) після шостої години затримки стягується штраф у розмірі 500 євро.
Авіакомпаніям більше не буде дозволено посилатися на «надзвичайні обставини», якщо вони не доведуть, що було вжито всіх розумних заходів для уникнення збоїв. Авіакомпанії також будуть зобов’язані надавати їжу, напої та житло під час затримок. Якщо вони цього не зроблять, пасажири зможуть організувати це самі та вимагатиме відшкодування витрат.
Для посилення контролю правила вводять суворіші вимоги до інформації. Авіакомпанії мають чітко інформувати пасажирів про їхні права під час бронювання та під час розгляду скарг.
Передбачено нові терміни: пасажири матимуть до шести місяців на подання претензії, а авіакомпанії мають відповісти протягом 14 днів.
Не все так правильно
Європейська організація споживачів BEUC розкритикувала позицію, зайняту державами-членами, заявивши, що вона «суттєво обмежує низку ключових прав».
«Хоча угода на папері покращила деякі права, надавши споживачам покращений доступ до інформації у разі збоїв, догляду та допомоги, вона є суттєвим відкатом від інших ключових прав», — заявив після голосування Агустін Рейна, генеральний директор BEUC.
«Візьмемо, наприклад, компенсацію. Нові пороги відповідності до вимог позбавлять більшість пасажирів права на компенсацію, оскільки більшість затримок становлять від двох до чотирьох годин», — пояснив Рейна.
Що далі?
Тепер черга Європейського парламенту ухвалити свою позицію у цій справі. Якщо він це зробить, текст буде передано на міжвідомчі переговори з державами-членами, парламентом та Європейською комісією для вироблення спільної позиції за новими правилами.
Відомо, одеситка стала першою українкою-туристкою, яка злітала в космос.