Петиція на сайті Київської міської ради з вимогою відновити лінію швидкісного трамвая до Палацу спорту зібрала необхідні для розгляду 6 тисяч голосів.
За даними платформи петицій Київради, документ було подано 28 березня, і на 26 травня 2025 року він набрав потрібну кількість голосів.
Як зазначає автор звернення, швидкісний трамвай, який сполучає Борщагівку та Відрадний із Центральним вокзалом, обслуговує понад 200 тисяч мешканців і продовження лінії до Палацу спорту стане важливим кроком для жителів цих районів, а також тих, хто проживає ближче до центру.
На його думку, продовження лінії допоможе розвантажити вулицю Саксаганського та станції метро «Політехнічний Інститут» і «Вокзальна», а також забезпечить зручний прямий доступ до вокзалу Київ-Пасажирський.
Цей маршрут існував до 2001 року, допоки тодішній мер Олександр Омельченко закрив його. Ідея відновити «трамвай в центр» з’явилась у 2015 році, у 2018 році розробили технічно-економічні обґрунтування, а в червні 2021 року 67 депутатів підтримали рішення про повернення лінії.
У 2021 році столична влада оголосила відкриті торги на розробку проєктної документації будівництва трамвайної лінії від вул. Старовокзальної до станції метро “Палац спорту” із заїздом на Вокзальну площу.
Однак далі справа не пішла – спочатку ЗМІ повідомили, що Київ не отримає $36 млн доларів Світового банку на продовження лінії Борщагівського швидкісного трамваю до ст. м. “Палац Спорту”, тому що місто не встигло пройти усі погодження вчасно.
Ц мерії пояснили, що проєкт з розширення трамвайної лінії від вулиці Старовокзальної до станції метро “Палац спорту” призупинено через вторгнення Росії в Україну. Підтримку Світового банку було перенаправлено на вирішення таких надзвичайних потреб, як відновлення пошкодженого автомобільного та залізничного сполучення
Міську владу закликають якнайшвидше повернутися до цього питання, виділити кошти та розпочати роботи з відновлення лінії до Палацу спорту вже у 2025 році.
Читайте також: У Києві запустили екскурсійну поїздку на унікальному ретро-трамваї
Нагадаємо, кияни пропонують замінити “довгобуд”-лінію метро на Троєщину швидкісним трамваєм по Подільському мосту.