Це перший такий проєкт в історії українського метробудування.
Про те, як іде процес будівництва довгоочікуваного метро на Виноградар, розповіли у компанії-підряднику Autostrada.
Підрядник показав, як виглядають збудовані монолітні двоярусні тунелі між майбутніми станціями “Мостицька” та “Проспект Правди”, де поїзди метро рухатимуться один над одним. Це перший такий проєкт в історії українського метробудування.
Ідеться про те, що таке рішення зумовлене щільною забудовою житлового масиву Виноградар. Шум і вібрації від руху поїздів підземки будуть ефективно поглинатись спеціальними шумопоглинальними гумовими матами та підкладками, що дозволить мінімізувати звуковий вплив на мешканців прилеглих будинків.
Наразі споруджено понад 300 метрів таких конструкцій. Загальна довжина ділянки двоярусних тунелів становить 1000 метрів.
Паралельно на цій дільниці триває будівництво вентиляційного кіоска. Також тривають роботи з бетонування монолітних елементів відгалуження, розробки ґрунту та монтажу кріплень котловану для підготовки до наступних етапів будівництва. Від початку будівництва розроблено більше 75 тис. м3 грунту котловану.
У компанії також розповіли, що на станційному комплексі “Мостицька” завершено монолітні роботи та монтаж збірного залізобетону протидутьової вентиляційної збійки і наразі тут виконується зворотна засипка.
На оборотних тупиках за майбутньою станцією “Проспект Правди”, які слугують для розвороту поїздів і нічного відстою, триває спорудження приміщень технічного обслуговування рухомого складу, вентиляційного вузла та зумпфу для збору води. Паралельно на цій ділянці продовжуємо облаштування діафрагмових стін методом «стіна в ґрунті». Застосування цієї технології дає змогу безпечно виконувати будівельні роботи в безпосередній близькості до будівель та споруд, мінімізуючи вплив на існуючі споруди.
Як відомо, Autostrada інвестувала $40 млн у метро на Виноградар
Метро на Виноградар можуть не добудувати вчасно. Нагадаємо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.
Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також підрядника зобов’язали сплатити місту ще понад 78 млн грн.
Новий тендер столичний метрополітен оголосив 13 червня. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. Роботи фінансуватимуть за кредитні кошти.