Раніше так санкції оминали авіаперевізники Ірану. Угода з Ethiopian Airlines може дозволити російським перевізникам експлуатувати нові моделі Boeing або Airbus із ефіопською реєстрацією.
Росія хоче укласти угоду щодо «мокрого лізингу» з державною ефіопською авіакомпанією Ethiopian Airlines, повідомляють профільні видання Aerospace Globalnews та Ch-aviation з посиланням на заяву Ефіопського управління цивільної авіації. Про це пишуть Важливі історії.
«Мокрий лізинг» означає, що Росія зможе отримати не лише ефіопські літаки, а й їхні екіпажі, а також послуги з технічного обслуговування та страхування, недоступні сьогодні російським перевізникам через санкції.
Торік РФ намагалася так само домовитися з авіакомпаніями Киргизстану, Узбекистану, Казахстану, Катару та Кувейту. Цю тактику обходу санкцій Росія запозичила у Ірану, який набагато довше зазнає ефекту обмежувальних заходів.
Російський торгпред Ярослав Тарасюк 29 липня провів переговори з головою Управління цивільної авіації Ефіопії Йоганнесом Аберою. Він попросив у ефіопського чиновника роз’яснити правила оренди літаків разом із обслуговуванням, оскільки Росія зіткнулася з труднощами при придбанні додаткових повітряних суден у розпал літнього сезону, пише Ch-aviation.
Крім того, російський чиновник висловив зацікавленість у приєднанні до акредитованого центру технічного обслуговування та ремонту Boeing в Ефіопії. В Управлінні цивільної авіації Ефіопії заявили, що розглянуть цю заявку після консультацій із партнерами.
Натомість Росія запропонувала постачати до Ефіопії навігаційне обладнання для аеропортів.
Через введені після вторгнення в Україну санкції авіакомпанії з РФ не можуть купувати нові західні літаки або запчастини до суден, що вже є в цивільному авіапарку. У той же час тільки за 2024 рік з цивільного авіапарку перевізники вимушено вивели 58 суден, повідомляла Росавіація. За цей період сталося більше 200 інцидентів з пасажирськими літаками російських компаній, підрахувала Нова газета Європа.
Угода з Ethiopian Airlines може дозволити російським перевізникам експлуатувати нові моделі Boeing або Airbus із ефіопською реєстрацією.
У самій компанії Ethiopian Airlines заперечують можливість угоди з Росією. Там заявили, що компанії самій потрібно розширювати діяльність та активно шукати додаткові літаки, щоб задовольнити попит своїх пасажирів. Крім того, керівництво авіаліній вказує на геополітичні ризики співробітництва із РФ.
«Росія знаходиться під санкціями США, а Ethiopian Airlines має міцні операційні та комерційні зв’язки зі Сполученими Штатами. Ми працюємо відповідно до міжнародних норм та законодавства США і не готові ризикувати, порушуючи ці закони», — заявили в компанії.
Довідково: Ethiopian Airlines вважається однією з найбезпечніших та найбільших авіакомпаній Африки. При цьому в історії компанії було безліч інцидентів і катастроф, останній з яких – аварія нового Boeing через 2 157 людей на борту.