Скасування рейсів: алгоритм дій, особливо якщо це лоукостер

аеропорт, пасажири

Українцям варто знати про свої права у разі непередбаченних ситуацій в аеропортах світу. Подорожуючи, слід пам’ятати не тільки про спокій та квитанції, але й про те, де шукати компенсацій за зіпсовану подорож.

Як діяти та куди бігти, якщо ваш рейс скасовано чи затримано, пише Travelmama.

1. Зберігайте спокій і фіксуйте усе

• Зробіть скріни повідомлень про скасування (SMS, email, додаток) та фото табло в аеропорту (якщо ви вже там);

• Не викидайте посадковий талон або підтвердження бронювання.

2. Зв’яжись із авіакомпанією

Зайдіть на сайт або у додаток авіакомпанії, перевірте розділ “Мої бронювання” – там можуть бути запропоновані варіанти:

• Зміна рейсу на іншу дату

• Повернення коштів

• Ваучер на інший політ

Якщо нічого не пропонують – напишіть в чат або заповніть форму зворотного зв’язку.

3. Попросіть компенсацію

• Якщо вас повідомили менше ніж за 14 днів до рейсу → маєте право на компенсацію (250–600 €)

• Якщо затримка альтернативного рейсу — 3+ години → також маєте право.

Можете:

• подати скаргу напряму авіакомпанії;

• або скористатися сервісом типу AirHelp, Compensair тощо.

4. Вимагайте забезпечення

Якщо ви вже в аеропорту і чекаєте довго:

2+ год. очікування (до 1500 км)

3+ год. (1500–3500 км)

4+ год. (3500+ км)

→ авіакомпанія має надати:

• воду, харчування

• 2 дзвінки / інтернет

• готель + трансфер (якщо нічна затримка)

Якщо цього не дають – купуйте самостійно, зберігайте всі чеки – потім значно легше говорити про компенсацію.

5. Подайте офіційну скаргу

Якщо авіакомпанія відмовила у компенсації, ви можете звернутись:

• до національного органу авіації;

• до сервісу-посередника (AirHelp, Compensair). Якщо лоукостер скасував або затримав рейс, ви маєте право на компенсацію відповідно до регламенту ЄС №261/2004, якщо рейс вилітав з ЄС або прилітав до ЄС і виконувався європейською авіакомпанією.

Ваші права у разі скасування чи затримки рейсу

1. Затримка рейсу на 3+ години

• Компенсація:

• 250 € — рейси до 1500 км

• 400 € — рейси від 1500 до 3500 км

• 600 € — рейси понад 3500 км (якщо затримка понад 4 год)

• Харчування / напої / зв’язок / готель (залежить від тривалості затримки та відстані рейсу)

2. Скасування рейсу

Можна обрати:

• Повернення коштів за квиток;

• Альтернативний рейс;

• Якщо попередили менше ніж за 14 днів, ви також можете вимагати компенсацію (як вище).

3. Відмова в посадці (overbooking)

Також дає право на компенсацію.

Компанії, які допомагають отримати компенсацію( якщо ваша авіа компанія відмовила вам)

Вони працюють по моделі «успішний кейс — комісія 25-35% від компенсації». Вам не потрібно платити нічого наперед.

AirHelp, airhelp.com

~35%

Найвідоміший сервіс, простий інтерфейс – Compensair

compensair.com

~30%

Українськомовна підтримка – Skycop

skycop.com

~30%

Швидкий процес, досвід у роботі з Ryanair/Wizz Air -Flight-Delayed

flight-delayed.com

~29%

Зручний інтерфейс – ClaimCompass

claimcompass.eu

~25%

Найнижча комісія, добрі відгуки.

До слова, Wizz Air з грудня 2025 року запустить 11 нових напрямків з аеропорту Варшава-Модлін.